Nu är hon här!

I fredags natt eller rättare sagt lördags morse så bestämde sig Tyra för att komma!
Hela fredagen hade jag haft en hemsk huvudvärk också hade jag svullnat om läpparna??och näsan?? och fötter...
Jag ringde till vårdguiden och dom tyckte att jag skulle ringa till förlossningen...
Jag ringde och vi fick en tid kl halv åtta på kvällen.
När vi var där så tog dom urin prov ,blodtryck,och satte en ctg kurva. Alla prover var bra blodtrycket var lite högt bara men inte tillräckligt för att göra något åt det. Ctg kurvan visade att jag hade mycket sammandragningar och det kände jag också men jag tror att jag blivit så van att jag knappt tyckte dom gjorde ont..haha!
Vi åkte hem igen och var väl hemma ca 2300.
Jag gick och la mig direkt. Sen vaknade jag vi halv ett på natten och kände då att värkarna börjat men dom kom med väldigt olika mellanrum..ibland tio min mellan och ibland typ 2 min och allt där emellan.
Fredrik ville att vi skulle åka på en gång med tanke på hur snabb Robins förlossning var!
Jag ville nog gärna vara hemma en liten stund till (som vanligt! är inte så förtjust i sjukhus!) men jag gick med på att åka iallafall!! Det var tur för vi hann bara var på förlossningen i ca 30min sen föddes våran lilla prinsessa!
Hon föddes kl 02.10 som skjuten ur en kanon..hahaha!.
Hon vägde 3265g och var 50cm lång och är nog världens sötaste bebis!!

Godnatt alla glada!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0